Reklamační řád internetového obchodu (e-shopu)
nedílná součást všeobecných obchodních podmínek
- Reklamovat lze pouze zboží, které bylo zakoupeno u Prodávajícího a které je ve vlastnictví Spotřebitele.
- Pokud je kupujícím spotřebitel (fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání), je na veškeré nabízené zboží poskytována záruka 24 měsíců, pokud není u zboží uvedeno jinak a vztahuje se na něj zákon o ochraně spotřebitele a občanský zákoník a tyto reklamační podmínky. Pokud si kupující objednal použité zboží a byl o tom informován, činí záruční doba 12 měsíců. Pokud kupující není spotřebitelem, platí ustanovení obchodního zákoníku a záruční doba je 1 rok a tyto záruční podmínky se na takové reklamace nevztahují.
- Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží od přepravní společnosti nebo přímo od prodávajícího, pokud si zboží kupující vyzvedne osobně, dnem převzetí.
- Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího neprodleně, jakmile vadu zjistí.
- Odpovědnost za vady se nevztahuje na vady způsobené následujícím způsobem použití:
- vada byla způsobena mechanickým poškozením výrobku způsobeným kupujícím,
- nesprávným zacházením s výrobkem jiným způsobem, než je uvedeno v návodu k použití,
- použitím zboží v podmínkách, které neodpovídají svými vlhkostními, chemickými a mechanickými účinky přirozenému prostředí zboží podle návodu, zanedbání péče o zboží a jeho údržby, poškození zboží nadměrným zatížením, používání zboží v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci, obecnými zásadami, technickými
- normami nebo bezpečnostními předpisy nebo jiné porušení záručních podmínek.
- Z odpovědnosti za vady jsou rovněž vyloučeny vady způsobené živelnými pohromami.
- Z odpovědnosti za vady je rovněž vyloučeno běžné opotřebení zboží (nebo jeho částí) způsobené užíváním zboží. Za vadu nelze považovat vadu, která vyplývá již z povahy zboží, z doby jeho minimální trvanlivosti nebo z doby spotřeby, která může být omezena na kratší dobu. Doba minimální trvanlivosti, doba použitelnosti, datum spotřeby nebo obdobná doba musí být na zboží uvedena, pokud se na zboží vztahuje.
- Reklamované zboží musí být zasláno na naši níže uvedenou adresu, nikoli však na dobírku nebo doručeno osobně na kontaktní adresu. Zboží by mělo být vhodně zabaleno, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy, a doporučujeme zasílat zboží doporučeně nebo jako pojištěnou zásilku. Ke zboží je třeba přiložit kopii dokladu o koupi (faktury) a popis závady nebo doporučujeme spolu s dokladem o koupi přiložit vyplněný reklamační formulář. (http://www.nakupujbezpecne.sk/docs/form/reklamacia.pdf). Reklamaci doporučujeme zaslat písemně (poštou) nebo osobně.
- Prodávající potvrdí přijetí reklamace a vystaví kupujícímu potvrzení o reklamaci ve vhodné formě. Dnem uplatnění reklamace je den jejího doručení prodávajícímu. Není-li možné potvrzení doručit ihned, musí být doručeno bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace. Potvrzení o reklamaci se zasílá písemně.
- 1Prodávající je povinen určit způsob vyřízení reklamace ihned, ve složitých případech do 3 dnů ode dne uplatnění reklamace. V odůvodněných případech, zejména je-li požadováno složité technické zhodnocení zboží, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace vyřídí prodávající reklamaci ihned, v odůvodněných případech může být reklamace vyřízena později. Vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí 30denní lhůty pro vyřízení reklamace má kupující právo od kupní smlouvy odstoupit a bude mu vrácena plná částka za zboží nebo má právo na výměnu zboží za nové.
- Práva kupujícího při uplatnění reklamace:
- pokud se jedná o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo na bezplatné, včasné a řádné odstranění vady, přičemž vada musí být odstraněna bez zbytečného odkladu,
- kupující může namísto odstranění vady požadovat výměnu věci nebo, týká-li se vada pouze součásti věci, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo k závažnosti vady,
- prodávající může místo odstranění vady vyměnit vadnou věc za věc bez vady, pokud to kupujícímu nezpůsobí vážné obtíže,
- nelze-li vadu odstranit a brání-li řádnému užívání věci, má kupující právo na výměnu věci nebo na odstoupení od smlouvy. Stejné právo má kupující, jde-li o vadu odstranitelnou, avšak nemůže-li kupující věc řádně užívat pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad,
- v případě jiných neodstranitelných vad má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci.
- Reklamace se považuje za vyřízenou, pokud reklamační řízení skončí předáním reklamovaného zboží, jeho výměnou nebo vrácením kupní ceny zboží, písemnou výzvou k převzetí plnění nebo jeho odůvodněným odmítnutím. Spotřebitel musí být o výsledku reklamačního řízení informován v zákonné lhůtě.
- Nepoškozenost zboží nebo neporušenost obalu (dle návodu) je nutné zkontrolovat při převzetí zboží, neboť zboží může být při přepravě poškozeno. Kupujícím doporučujeme zboží rozbalit a zkontrolovat za přítomnosti dopravce. Svým podpisem kurýrovi prohlašujete, že obal není poškozen.
- Tyto reklamační podmínky jsou nedílnou součástí všeobecných obchodních podmínek a prodávající si vyhrazuje právo je kdykoli změnit bez předchozího upozornění.